Ahoj řidiči,
dlouhou dobu jsem tvrdil, že auto pro řidiče, který miluje řízení, musí být jedině s manuální převodovkou. Včera jsem se svezl v novém RENAULTu Megane GT. 205 koní, 7 stupňová automatická převodovka, která také nabízí možnost řadit manuálně a to krásnými velkými pádli pod volantem. V poslední době to nebylo jediné svezení ve voze s automatickou převodovkou, které mi dávalo smysl.
Nejsem ještě sice žádný řidičský veterán, ale pravdou je, že i za těch pár let co řídím, udělali vývojáři automatických převodovek obrovský posun..
Dnešní moderní automaty řadí opravdu skvěle a to posuzuji převážně dvojspojkové převodovky EDC v Renaultech. Věřím, že převodovky prémiovějších značek budou ještě o kousek lepší.
Napadají mě minimálně dvě situace, kde bych z odstupem času volil zcela jistě radši automat než manuál.
- Městský provoz. Většinu kilometrů nyní najezdím po Praze. Neustále popojížděni v zácpách, je s automatem mnohem příjemnější a pohodlnější, než neustálá práce se spojkou.
- Sportovní svezení. Když už se budeme bavit o opravdu hodně rychlé a sportovní jízdě, někde na zakroucených, opuštěných a úzkých silničkách, tak jestli se nejmenujete zrovna Sebastian Loeb ( který má ve svých závodních vozech stejně také sekvenční převodovky ) , tak prostě máte plné ruce a nohy práce, před každou zatáčkou divoce podřazovat a pořád to tam kvedlat. Jistě se najde pár puritánů, co budou tvrdit, že manuál je manuál! A že právě to kvedlání v kulise řadící páky, je ta pravá sportovní klasika.
Přiznám se, že kdybych si teď měl vybrat jediné auto na každodenní ježdění, tak bych měl asi problém. Samozřejmě by záleželo na rozpočtu. Také jsem prozatím pořád ještě zaměstnanec RENAULTU, takže by to byl zcela jistě RENAULT.. 🙂
Osobně, bych asi pořád raději volil manuál. Je to asi vetší zábava, a za ušetřené peníze si můžete jet auto hned někam hezky zajet. Osobně doporučuji jakékoli krásné horské silničky. Ideální je Stelvio Pass, ale i v české republice se dají najít silnice, které stojí za projetí!
Co tím vším chtěl autor vlastně říci? Zda už zvolíte manuál, nebo automat, ani jedna volba není dle mého názoru chyba. Vše je o prioritách, způsobu, užívaní a rozpočtu. Což vlastně platí u všeho kolem aut, nejen u převodovek.. 🙂
Komenty
Opět pěkný článek pane Martin, já osobně preferuji teda klasický fofr klacek!