Ahoj řidiči,
tak jsem včera absolvoval projížďku, na kterou jsem se těšil skoro rok..! Vůz na který jsem se tolik těšil je nový FORD FOCUS RS. Proč jsem se tolik těšil? Protože jsem tušil, že 350 koní a pohon 4×4 ve FOCUSU, nebude špatná kombinace. A mé tušení bylo správné..! Zamiloval jsem se..!
Ve 13:00 jsem měl sraz v showroomu FORDU s cílem testovací jízdy. 12:55 jsem celý natěšený už byl na místě. Kamarád prodejce mi s omluvou sděluje, že má klienta a prosím mě o strpení. Po chvíli před showroomem zastavuje nádherný modrý FOCUS RS..! To je on
..! Praská, sálá teplo, nádhera..! Tak si ho tak prohlížím a jelikož je apríl, začíná sněžit.. Říkám si v pohodě.. To nemůže příroda myslet vážně.. Lehce netrpělivě tedy čekám a ono sněží čím dále hustěji.. Klasika.. Kamarád odbíhá od zákazníka s informací, že je vůz samozřejmě na letních pneumatikách, že klidně můžeme jet, ale že si to tolik neužiju.. Domlouvám se tedy ať mi půjčí klíče, abych se pokochal aspoň na místě, když už jsem tam celý nadržený a že tedy raději domluvíme náhradní termín jízdy. Lezu tedy do příplatkových, úzkých, skořepinových sedaček RECARO. Interiér mi popravdě přijde nic moc, ale na druhou stranu, to u auta tohoto typu není vůbec podstatné! Zde jde o něco zcela jiného..! Jak tedy tak smutně sedím a přemýšlím, proč je život tak nespravedlivý. Když už mě nerozzlobí člověk, tak mě rozzlobí příroda.
No a v tu chvíli, jakoby se aprílová příroda slitovala.. Nepřeháním, během 10. Minut se z totální chumelenice náhle počasí proměnilo v krásný jarní sluneční den.. Silnice pomalu vysychala a mě už odsud bez projížďky nikdo nedostane!!
Tak si tedy nastavuji sedadlo.. Volant hezky co nejblíž. Pozice krátké ruce, dlouhé nohy a jsem připravený. Kamarád nemůže, tak vedle mě usedá jeho kolega. Naštěstí je to mladý sympaťák, který vypadá že se semnou snad nebude bát..
Startujeme.. Hezké, ale popravdě zatím nic extrémní ( což je na jednu stranu dobře,
jelikož je to vůz, se kterým by se mělo dát jezdit každý den.. )
V klidu tedy vyrážíme.. Na ovládání jsem si zvykl
okamžitě, takže pohoda. Jelikož už je vůz ohřátý od jízdy přede mnou, tak při nájezdu na dálnici ihned zkouším jak to zrychluje.. A jede to opravdu dobře! Každopádně tohle není vůz na dálnici, čili
se po dálnici jen přesouváme k nejbližšímu sjezdu, který nás přivádí na krásné okresky! Zde je teritorium tohoto auta! A je to vidět. Chování v zatáčkách je fenomenální a je jedno zda se jedná o rychlejší táhlé zatáčky, nebo o ostré vracečky, ze kterých se díky náhonu 4×4 vyjíždí brutálním tempem, bez zbytečného přetáčení kol, nebo zběsilého blikání trakční kontroly! Neskutečné! Skvělý je také motor, který má dostatek síly už od nízkých otáček! No a co mě bavilo nejvíc?! Jednoznačně prskání a praskání výfuků!! Skvělé.. Opravdu si připadáte jako jezdec WRC..!! Projíždíme testovací trasu, která vede po opravdu krásných silnicích a po cca 20 minutách jsme bohužel zpátky u showroomu. Škoda.. Nechci ho vracet.. 🙂 No nic, zpátky do reality.. Sedám do firemního, oblíbeného Renaultu KADJAR 1,6 dCi 130 koní a zpátky do práce..