Okresky

Dne Posted in BLOG

okreskyAhoj řidiči,

tak jsem prožil skvělý víkend s novým Meganem a krásnými okreskami v okolí Prahy. Pro mě osobně, jsou vozy velikosti Meganu ideálním mixem obratnosti, hravosti a komfortu. A i když jsou benzínové motory při svižnější jízdě poněkud žíznivější, tak za tu zábavu to opravdu stojí!

I když je rok 2016 a všude kolem máme samé super diesely, dokonalé hybridy, totálně ekologické elektro auta, já osobně vidím v autě pořád nejradši benzínový motor!
V pátek jsem byl pozván ke kolegovi, do jeho úžasné vesnické hospůdky cca 70 km za Prahou směr dálnice D1. V pátek večer vyrazit na D1 je většinou skvělý nápad. A potvrdilo se to i tentokrát. Než jsem se tedy připlazil ke sjezdu, tak jsem si trošku ponadával, na dementní řidiče, ale po chvíli se situace otočila. Na sjezdu to vypadalo, že to budou objíždět všichni, ale provoz se po chvíli uklidnil a já jsem se vyskytl na dokonalých okreskách! Škoda že nesedím ve FOCUSU  RS o kterém jsem zde psal posledně, ale nikdy bych nečekal, kolik zábavy může být s motorem o obsahu 1,2 litru! Ano toto je také výsledek moderní doby, kdy si všichni ECOmaniaci myslí, že velký objem vyhubí všechny ohrožené živočichy a zabije i poslední strom v pralese! Blbost.! Ale na obsah 1,2 má motor slušných 130 koní, což na okresky ve voze velikosti Meganu stačí na slušné svezení.

Z moderních technologií jsem na této cestě využil dvě skvělé věci. První je zabudovaná navigaci s velkým displejem, která má dvě výhody. První a pro většinu lidí asi ta podstatnější je samozřejmě ta, že vás bez problémů dovede do cíle. Další výhoda je však ta, že když jedete svižnějším tempem po neznámých cestách, může také posloužit jako kopilot, který vás připraví na to, co vás třeba čeká za tím nepřehledným horizontem. Jednou sice vykreslila na displeji zatáčku mnohem mírnější, než byla realita, ale poradili jsme si. Přeci jen nemůžete nějakému displeji důvěřovat na 100% a vletět na neznámé silnici přes horizont jako blázen, i když  vám navigace tvrdí že je tam vlastně skoro rovinka, ze které se ve skutečnosti vyklube 180° vracečka a jako bonus, ještě z velmi slušného klesání.  🙂

No nic, vše jsme zvládli a užívali si tuto skvělou kombinaci zvoleného auta a skvělé silnice dále.  Že nejdůležitější věcí zapadající do fungujícího celku, bylo hlavně to, co se nacházelo mezi volantem a sedačkou, sem psát raději nebudu. Nechci vypadat zbytečně namyšleně.  🙂

Teď se ale vraťme k té druhé moderní technologii, která mi cestu neskutečně ulehčila. Už jsem o tom zde jednou psal. Jedná se o moderní LED světlomety! Jelikož jsem do cíle dorazil už za tmy, díky těmto světlům jsem měl pocit, že ta tma je všude, jen ne tam kam jedu! Okresky byli čím dále od Prahy opuštěnější a z toho důvodu jsem mohl z velké části cesty jet se zapnutými dálkovými světli, které jsou samozřejmě také vybaveny LED technologií. Opravdu skvělá věc, kterou každému, kdo jezdí aspoň občas za tmy, rozhodně vřele doporučuji!

Nějak jsem se nechal unést. Každopádně jsem tedy bezpečně a poměrně rychle dorazil na místo, které bylo skvělou změnou  oproti uspěchanému, hektickému,  stylu života v Praze.. 🙂

Abych vás už zase zbytečně nenudil, tak raději končím. O tom jak jsem byl dnes na poklidném výletě na posvátné hoře Říp a o tom, jak jsem cestou domu potkal totálního dementa, který jel po rovné Pražské ulici, ve svém voze typu SUV, pro větší bezpečnost rychlostí 25 km/h, Vám napíšu někdy příště.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *